فرش برای پذیرایی
چه فرشی برای پذیرایی مناسبه؟؟

چه فرشی برای پذیرایی مناسبه؟؟

در دکوراسیون منزل یکی از مواردی که مورد توجه است، انتخاب پوششی مناسب برای کف میباشد. فرش به عنوان یکی از عناصر مهم در دکوراسیون منزل، تاثیر به سزایی در پوشش کف دارد. فرش‌ها، به خصوص فرش‌های ایرانی، یک اثر هنری به حساب میایند و نقش‌ها و انواع مختلفی دارند که هر یک سبک و حال و هوای خاصی در خانه ایجاد می‌کنند.

یرای خرید فرش مهمترین نکته این است که علاوه بر زیبایی فرش خصوصیات دیگری هم در نظر گرفت. خصوصیاتی از جمله جنس فرش، رنگ فرش، سایز فرش و طرح فرش.

انتخاب بهترین رنگ فرش برای پذیرایی، در نظر گرفتن ترکیب رنگی در دکوراسیون میباشد. باید رنگ مبلمان، پرده، کوسن، رنگ چوب وسایل و اکسسوری ها را در نظر بگیرید. اگر رنگ استفاده شده در این وسایل از رنگ های خنثی باشد، دستتان برای انتخاب بازتر است و می توانید هر رنگ فرشی که مد نظرتان باشد را انتخاب کنید. در این صورت کافی است چند وسیله تزیینی و اکسسوری کوچک به رنگ خود فرش را در قسمت های مختلف دکوراسیون پذیرایی قرار دهید تا این ترکیب وسایل در هم ادغام شوند.

فرش ها در جنس های مختلفی مثل آکریلیک، پلی پروپیلن و پلی استر یا ترکیبی از این‌ها وجود دارند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. از بین این جنس ها فرش های آکریلیک بادوام ترین و بهترین آن‌ها است. فرش های پلی پروپیلن تنوع رنگی بالاتری دارد و پلی استر ها تنوع طرح و رنگ بالاتری دارند.

چه فرشی برای پذیرایی مناسبه؟؟

 

 

برای دکوراسیون بهتر باید از فرش هایی استفاده کنید که متنوع باشند، زمانی که از دو فرش در یک اتاق استفاده می کنید باید مراقب سایز فرش ها باشید. اندازه فرش اتاق پذیرایی باید به گونه ای باشد که پایه های اول مبل روی فرش بیایند؛ یعنی وقتی روی مبل می‌نشینید پاها روی فرش قرار بگیرند. قرار دادن فرش با سایز کوچک یا قالیچه زیبایی دکوراسیون را از بین می‌برد. اگر فرش زیر میز غذاخوری می‌رود بهتر است کل میز و صندلی ها روی فرش قرار بگیرند.

زمانی که از بیش از یک فرش استفاده می کنید، بهتر است که از فرش هایی استفاده کنید که با یکدیگر هارمونی دارند تا نمای نامطلوبی به محیط منزل شما ایجاد نکند.

همچنین برای انتخاب فرش به الگوی کاغذ دیواری خود توجه داشته باشید، نباید کاری کنید که ترکیب الگوی فرش با دیگر نقش و نگارهای داخل اتاق باعث کوچک تر نشان دادن حجم اتاق شوند، مثلا زمانی که الگوی کاغذ دیواری شما خلوت است، می توانید از فرش های کمی شلوغ تر استفاده کنید.

باید از رنگ فرشی استفاده کنید که به رنگ زمینه و قالب اتاق شما بیاید و از طرفی حتما باید فرش را بعد از مبلمان خریداری کنید تا تصمیم گیری بهتری داشته باشید .