مزایا و معایب فرش ابریشم
مزایا و معایب فرش ابریشم !

مزایا و معایب فرش ابریشم !

فرش های ماشینی انواع مختلفی دارد. در میان انواع مختلف فرش های ماشینی می توان به فرش های سنتی و کلاسیک، فرش های با الیاف اکرولیک، فرش ها با الیاف ابریشم مصنوعی و فرش ها با الیاف پلی استر به عنوان پررونق ترین محصولات نساجی اشاره کرد.

امروز در این مقاله می خواهیم در مورد فرش های ابریشمی ماشینی صحبت کنیم و با ویژگی های مثبت و منفی این نوع از فرش ها بیشتر آشنا شویم، تا هنگام خرید فرش با توجه به نیاز خود بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید.

فرش های ابریشمی که از فرش های گران قیمت و لوکس به حساب می آیند، از نظر قدمت تاریخی به زمان صفویه برمی گردند قالی‌های ابریشم دستباف در دوره صفویه به علت تجارت ابریشم از طریق راه های ارتباطی که از ایران میگذشته است بسیار پر رونق و اعلا بوده است. فرش‌های ابریشمی در دو نوع طبیعی و مصنوعی قابل تولید هستند که هر کدام ویژگی های منحصر بفرد خود را دارند.

در مقایسه با بافت های غیر ابریشمی، فرش های ابریشمی به دلیل بافت ریز، درخشندگی و صیقلی کرک ها و نخ خاب بکار گرفته شده، کیفیت رنگ، نمود زیبایی و مجلل بودن خانه را فراهم می آورند.

فرش ابریشم گونه یا ابریشم نما به فرش های بلژیکی نیز معروف هستند که از الیاف صد در صد پلی استر و ابریشم مصنوعی که به ویسکوز نیز معروف هستند بافته شده اند. فرش های بلژیکی یا ابریشم مصنوعی طول عمر کوتاه تری نسبت به فرش های ماشینی اکریلیک دارند.

 

 

مزایا و معایب فرش ابریشم !

 

الیاف ابریشم چه از نوع طبیعی و چه از نوع مصنوعی به علت جلوه های خوش رنگی و براق بودن از نظر ظاهری با سایر الیاف حتی بهترین پشم یا کرک قابل مقایسه نیستند. ابریشم یک الیاف جادویی است که به طور باور نکردنی نازک و فوق العاده قوی است. ابریشم نرم است اما به طور استثنایی با دوام است و به عنوان یک کالا، معروف‌ ترین راه تجارت جهان را ساخته است. امروزه ابریشم هنوز هم الیاف تجملی اصلی است. ابریشم های طبیعی از گران قیمت ترین الیاف و در عین حال با دوام ترین الیاف موجود در بازار میباشند.

انتخاب فرش های ابریشمی ماشینی به نوع شخص استفاده کننده بستگی دارد. اگر شما و خانواده تان افرادی هستید که از فرش به عنوان کالای تزئینی استفاده می کنید و بیشتر برای استراحت از مبل استفاده می کنید و دکوراسیون منزل برای شما از اهمیت بیشتری برخوردار است انتخاب فرش های ماشینی ابریشمی بهترین گزینه برای شما است. اما اگر اهل رفت و آمد هستید و خانواده پرجمعیتی دارید و برای استراحت خود از فرش بیشتر استفاده می کنید؛ خرید فرش اکریلیک برای شما گزینه مناسب تری می باشد.

امیدوارم این مقاله برای شما دوستان و همراهان عزیز دنیای فرش مفید واقع شده باشد. میتوانید در مقاله های این سایت نکاتی که باید قبل از خرید فرش بدانید را مطالعه کنید.