فرش خوب و با کیفیت چه فرشیه؟؟

فرش خوب و با کیفیت چه فرشیه؟؟

فرش یکی از کالاهایی است که نیاز استفاده از آن در تمامی خانه های ایرانی احساس میشود همچنین وجود فرش و قالی در زندگی ما ایرانی‌ها نقش انکارناپذیری به همین دلیل در هنگام خرید فرش بایستی دقت زیادی به خرج دهیم تا در نهایت بتوانیم فرشی را برای استفاده در منزل خود تهیه کنیم که متناسب با نوع نیازهای ما باشد.

برای انتخاب بهترین و مناسب ترین فرش برای خانه ها نیاز است به نکاتی دقت نظر داشته باشید. بر این اساس توجه به چند نکته در هنگام خرید فرش مناسب برای یک خانه از اهمیت بالایی برخوردار است که عبارتند از: کیفیت فرش، ماندگاری فرش، تفاوت بین فرش دستباف و فرش ماشینی و حساسیت‌زا ‌بودن فرش.

فکر کردن راجع به سبک زندگیتان و همین طور در مورد عادت های روزمره تان می تواند شما را به یک انتخاب مناسب در مورد فرش با طول عمری بالا سوق دهد.

اولین گام این است که به نحوه استفاده از اتاق‌های خانه و نوع کاربرد آن‌ها دقت داشته باشیم. فرشی که در اتاق پذیرایی استفاده میشود به دلیل رفت آمد زیاد حتما باید قابلیت زیادی در پاخور ‌بودن داشته باشد و بتوان آن را بلند مدت در خانه استفاده کرد. همچنین این فرش باید مقاومت خوبی در برابر گرد‌و‌غبار داشته باشد. در مقابل برای فضایی مثل اتاق خواب که جایی برای استراحت است و رفت ‌و‌آمد زیادی ندارد می‌توان فرشی را که جنس لطیف و رنگ روشن دارد استفاده کرد. با قرار‌دادن چنین فرشی در اتاق خواب فضای اتاق لطیف‌تر و ملایم‌تر نیز خواهد شد

برای انتخاب فرش ماشینی خوب باید به سبک زندگی خود توجه کافی داشته باشیم. در خانه های که از حیوانات خانگی نگهداری میکنند و یا اعضای خانواده ورزشکار هستند بهتر است فرشی را انتخاب کنیم که طرح ها و نقشه های آن فرش شلوغ و تیره رنگ باشد در این صورت کثیفی و آلودگی فرش به راحتی دیده نمیشود.

این سبک از زندگی با زندگی افرادی که تنها زندگی می‌کنند متفاوت است. اما اگر جزو آن دسته از افرادی باشید که خانواده آن‌ها کم‌جمعیت است و عادت به شلوغی و رفت ‌و آمد زیاد ندارید در هنگام خرید فرش ماشینی خوب برای منزل فرشی را انتخاب کنید که نقوش کمی داشته باشد و رنگ آن فرش روشن باشد.

 

 

فرش خوب و با کیفیت چه فرشیه؟؟

 

فرش تک ‌رنگ تیره به‌ طور مثال به رنگ آبی نفتی، قهوه‌ای مایل به شکلاتی و… به ‌راحتی لکه‌های روشن یا دوده در آن دیده میشود. فرشی که رنگ بسیار روشن دارد به ‌طور مثال سفید یا کرم ‌رنگ است جای پا و گرد‌ و‌غبار را به ‌راحتی نشان میدهد.

زمانی که قصد خرید فرش ماشینی برای محوطه بیرون منزل خود را داریم بهتر است به فضای بیرون خانه و میزان آلودگی‌ها دقت کنیم. به دلیل آنکه فرشی که در فضای جلوی در خانه از آن استفاده می‌کنیم کثیف و آلوده نشان داده نشود. همچنین می‌بایست محیط داخل خانه را نیز بررسی کنیم تا مشخص شود که بیشتر چه نوع آلودگی در آن ایجاد می‌شود. سپس با توجه به دانسته‌های خود اقدام به خرید فرش ماشینی برای منزل خود کنیم.

از دیگر نکاتی که باید در خرید یک فرش ماشینی به آن توجه کنید این است که بعضی از فرش‌ها ذرات و آلودگی‌ها را کمتر از سایر فرش‌ها نشان میدهند. فرش‌هایی که چند رنگ مختلف در خود دارند یا طرح‌های آن‌ها شلوغ دارند ذرات غبار، خاک و سایر آلودگی ها را کمتر از فرش‌های دیگر نشان می‌دهند.

نکته مهم دیگر این است زمانی که برای خرید فرش ماشینی به یک فروشگاه فرش مراجعه می‌کنید باید به نحوه استفاده و نوع کاربردی که فرش برای ما دارد دقت زیادی داشته باشید و مواد اولیه‌ای را که فرش از آن تهیه شده است بررسی کنید.